Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Fliza - 20 augusti 2010 10:43

Igår åkte vi till hundrasthagen. Kände att vi inte orkade åka till skogen men ville ändå att Fliza skulle få sträcka på benen och springa av sig. Den första hundrastgården vi åkte till var låst med två stora hänglås, vet inte om den är stängd eller om det bara var någon som hade kul.


Vi åkte därför till en annan rastgård. Där hade vi tur och mötte 2 fina schäfrar. En var 9 år och en 5 månader. Fliza har träffat den äldre herren redan innan. Han är trött men Fliza får igång honom med sina lek inviter. Detta var dock först gången Fliza träffade en hund yngre än henne och jädrar va hon passade på. Den stackars valpen fick veta hut, hon var minst lika hår som alla äldre hundar varit mot henne.


Valpens ägare imponerade stort på mig. När jag först såg han tänkte jag att han var en alla unga killar som skaffat en ”tuff”hund, men va fel jag hade. Killen hade sådant tålamod med sin valp att jag önskar jag själv hade haft hälften. Valpen fick inte gå in i rasthagen förrän den lugnat ner sig. Han passade även på att öva platsliggning brevid Fliza, något som vi gladeligen också övade.


Sedan kom det dock fler hundar till hagen och då kände vi att det blev lite för mycket hundlekhage, så åkte vi hemåt med vår mycket trötta hund. Är inte lätt att bli uppläxad och uppläxa schäfrar.


På hemvägen åkte vi förbi djuraffärn och köpte färskfoder. Hoppas att detta kan göra Fliza mindre allergisk. Som det är nu får hon kortison varannan dag men hon kliar sig en del ändå. Nu är det bara för oss att äta ur frysen så vi kan köpa storpack av fodert så det blir lite billigare. Blir mycket bär och svamp här det närmaste.

Ovido - Quiz & Flashcards